De taxatie en de E38

Plaats hier een topic over jouw 7.
kraftbayer
Club Member
Club Member
Ik bezit: een E38

Re: De taxatie en de E38

Ongelezen bericht door kraftbayer »

dashdot schreef:
vr 11 dec 2020, 17:52
Met een BM trede van 17 betaal ik € 465,- per jaar all risk tegen taxatiewaarde met 20k km per jaar.

Dat zijn lage bedragen. :)
Ik betaal voor een BMW E38 728i 590€ per jaar omdat ik al heel lang schadevrij rijd.
Anders betaal je ongeveer een 1000€.
Als het bijvoorbeeld een 740i of 750i is zou dat in mijn geval als al lang schadevrij rijden komen op een 1200€ resp 1500€.
Geen all risk en geen taxatiewaardeverzekering.
Wel zoveel kilometers rijden als ik wil maar ik kom niet eens aan 10.000 Km per jaar.
Dus bij schade door derden en in recht is het gewoon de dagwaarde als de auto total loss is.
Of max de dagwaarde bij schade die nog te herstellen is.
Eigen schade is altijd zelf te betalen of je moet een all risk hebben.

Bij verzekeren aan taxatiewaarde komt daar ongeveer nog eens 300€ per jaar bij maar nooit all risk want dan stijgt dat nog eens met een 400€ tot 600€ afhankelijk van de vrijstelling die je dan hebt.

Mooi om die dingen eens te kunnen vergelijken.

Grtn,
Walter
BMW...Kraftbayers

dashdot
Club Member
Club Member
Contacteer:

Ongelezen bericht door dashdot »

Ik stapte over van een normale WA verzekering en betaal nu minder premie.
E38 740i 2001 Titansilber
E38 730D 2001 Nachtblau | Af fabriek al individual, daarna nog meer geïndividualiseerd.

Henkjan
Club Member
Club Member
Ik bezit: een E32

Ongelezen bericht door Henkjan »

Als we het hier over verzekeringspremie mogen hebben. Ik betaal als verzekerings-minimalist 72,87€ per jaar voor oldtimerverzekering van de [E32] 750iL.

Dit is puur de verplichte WA zonder add-ons. Ik kan elk moment de weg op met de auto, maar bij schade door eigen schuld of diefstal zijn de kosten voor mij.

Spreekt voor zich dat ik voorzichtig ben en de auto staat op een veilige plek geparkeerd :idea:.
[E32] BMW 750iL 1988. (renovatie project)
[K] BMW 1200RS Tourmotor.
[F] BMW 650 Funduro.

[G11] BMW 745e ex-leasebak.

AndréM
Bestuur Club
Bestuur Club

Ongelezen bericht door AndréM »

Dit topic ben ik begonnen om juist wat meer uit te wisselen over de taxatie en ervaringen daarover.
Het is vervolgens snel alleen nog maar gegaan over de uitwisseling van verzekeringspremies. Ook interessant. Maar dat is natuurlijk voor een deel appels en peren vergelijken.

Wie heeft juist nog iets leuks of juist een slechte ervaring over de taxatie van zijn BMW te vertellen? Bijvoorbeeld over waardevermeerdering na aanpassing (zgn. modden) van je auto of juist een waardevermindering om welke reden dan ook ?
Secretaris BMW 7-Series Club Nederland
Afbeelding
BMW 760 Li Individual M (F02)
BMW 750 iL Highline M (E38)

760i
Club Member
Club Member
Ik bezit: een E65
Contacteer:

Ongelezen bericht door 760i »

Ik heb mijn E38 destijds online laten taxeren en moest daarvoor een aantal foto’s aanleveren volgens bepaalde normen. Vervolgens moest ik een verslag bijvoegen waarin de auto met zijn plus- en minpunten beschreven was en ook eventuele verbeteringen omschreven waren.
Steekproefsgewijs kon je opgeroepen worden om de auto door een taxateur te laten beoordelen.
Ik had hier goede ervaringen mee, zeker omdat het er mij om te doen was een vervangingswaarde te krijgen bij total-loss of daadwerkelijk de mogelijkheid krijgen om een schade te laten repareren en niet bij een kapotte koplamp direct te horen krijgen dat de auto economisch TL was.
Ik kreeg een realistisch taxatiebedrag berekend en de premie die ik moest betalen was vergelijkbaar met de goedkoopste WA+ verzekering. Ik was er erg blij mee. Ik zou het zeker aanraden als je van mening bent dat je E23, E32, E38, of je eerste E65 PFL meer waard is dan de dagwaarde.
When accelerating, the tears of joy have to flow across to the ears horizontally.

kraftbayer
Club Member
Club Member

Ongelezen bericht door kraftbayer »

Ik heb een Mercedes handelaar gekend waar mijn kameraad de kleine schadegevallen van herstelde.
Die handelaar liet zijn Youngtimers auto's ook On line taxeren.
Telkens bij een andere taxateur.
En meer verhaal ga ik daar niet over schrijven maar wie goed nadenkt zal wel mee zijn denk ik. ;)

Grtn,
Walter
BMW...Kraftbayers

760i
Club Member
Club Member
Contacteer:

Het is maar net welk doel je hebt. In mijn geval gaat het om een dusdanige waarde voor de auto krijgen, dat je er een andere (vergelijkbare) voor zou kunnen kopen ;)

Toen ik voor een nieuwe taxatie moest bij hetzelfde bedrijf, had ik aangegeven dat ik een aantal OEM verbeteringen had aangebracht en die ook duidelijk laten zien d.m.v. foto’s en omschrijvingen. Daar kwamen vervolgens nog aanvullende vragen over, maar zorgde wel voor een stukje waardevermeerdering.
Er zullen ongetwijfeld online taxaties zijn die weinig voorstellen, maar er zijn er zeker die het heel serieus doen en die taxatierapporten worden ook door de Fehac erkend.
Vergeet ook niet dat het niet om waardes gaat van meer dan €50k. Daarboven moet je altijd laten taxeren door een taxateur.
When accelerating, the tears of joy have to flow across to the ears horizontally.

AndréM
Bestuur Club
Bestuur Club

Bij mij komt de taxateur aan huis en beoordeelt de auto "live".

Mijn verzekeraar eist overigens een gecertificeerde taxateur die lid is van de Federatie TMV (Taxateurs Makelaars en Veilinghouders in Roerende Zaken) en Stichting VRT (Verenigd Register Taxateur).
Maar dat zullen de online taxateurs ook wel zijn neem ik aan?!
Afbeelding

AndréM
Bestuur Club
Bestuur Club

kraftbayer schreef:
za 02 jan 2021, 16:17
Ik heb een Mercedes handelaar gekend waar mijn kameraad de kleine schadegevallen van herstelde.
Die handelaar liet zijn Youngtimers auto's ook On line taxeren.
Telkens bij een andere taxateur.
En meer verhaal ga ik daar niet over schrijven maar wie goed nadenkt zal wel mee zijn denk ik. ;)

Grtn,
Walter
Iemand met een ietwat andere instelling dus :-\
Afbeelding

760i
Club Member
Club Member
Contacteer:

AndréM schreef:
za 02 jan 2021, 17:37
Bij mij komt de taxateur aan huis en beoordeelt de auto "live".

Mijn verzekeraar eist overigens een gecertificeerde taxateur die lid is van de Federatie TMV (Taxateurs Makelaars en Veilinghouders in Roerende Zaken) en Stichting VRT (Verenigd Register Taxateur).
Maar dat zullen de online taxateurs ook wel zijn neem ik aan?!
Toen waren ze inderdaad lid van, of aangesloten bij de TMV. Of dat nu nog zo is, weet ik niet. Ik heb de E65 niet getaxeerd, omdat de dagwaarde nog hoog zat is en omdat ik ‘m toch nog niet kan verzekeren als youngtimer.

Plaats reactie