Newbe

Veel gestelde vragen
Plaats reactie
Johan
Professional
Ik bezit: een E32

Re: Newbe

Ongelezen bericht door Johan »

Ik geloof niet heel hard dat je een 22 jaar oud blok zo overzet en probleemloos gaat rijden.

Zou zelf een aantal pakkingen en delen vervangen en inspecteren.

Motor ombouw is volgen mij alleen de moeite als je zelf het werk kan doen
© Johan...all rights reserved

kraftbayer
Club Member
Club Member
Ik bezit: een E38

Ongelezen bericht door kraftbayer »

Johan,

Het is natuurlijk dan van belang dat je alle pakkingen en dergelijke vervangt eer je de motor inbouwt.
Her zou dom zijn om dat niet te doen.
Bij zo een TDS is dat heel gemakkelijk te doen en kost het eigenlijk ook niet veel geld.
Ook de motor uit en inbouwen is heel gemakkelijk.
Er zit niets op of aan dat moeilijk is.
Het is niet te vergelijken met een benzinemotor uit en inbouwen.

Grtn,
Walter
BMW...Kraftbayers

Johan
Professional

Ik bedoel meer dat het niet het gemidelde klusje is dat iemand op zijn oprit even doet. Als je het laat doen loopt het toch snel in de uurtjes. En uurtjes zijn euro's.

Ik zie niet helemaal hoe een tds in en uitbouwen makkelijker zou zijn dan een benzine blok met hetzelfde aantal cilinders. Heb ooit een e34 525tds gehad die ik gesloopt hebt (onverkoopbaar want diesel) maar vond het blok uitbouwen qua werk gelijk aan een benzine blok.

kraftbayer
Club Member
Club Member

@ Johan,

Een motor uit een E38 725TDS bouwt wel stukken gemakkelijk uit als bijvoorbeeld een V8 of een R6 benzinemotor van een E38.
Ik heb er al wel een hoop uit en ingebouwd en kwestie tijd zit je gewoon op bijna de helft van een V8.
Op een oprit doe je het niet al lukt dat wel als je de neus er uit haalt en dan de motor compleet met de bak er uit haalt.
Uren kosten inderdaad geld maar als je uren zit te sleutelen en dan moet afwachten of alles daarna goed is dat is ook te gek.
De distributie op timing zetten van een TDS kost in dit bovenstaand geval meer werkuren dan een motor uit en inbouwen.

Grtn,
Walter
BMW...Kraftbayers

Johan
Professional

Stelt dan werkelijk echt niets voor. Ik vond de M54 uit de e39 halen redelijk makkelijk gaan moet bij een e38 net zo zijn. Heb ik overigens gewoon op de oprit gedaan. De bak heb ik in de auto laten zitten.

Diesel7Dennis
Nieuwe Gebruiker

Ongelezen bericht door Diesel7Dennis »

Hallo,

Het plan is nu om de cylinderkop te verwijderen, gelijk koppakking te vervangen en zo op een correcte manier de pomp op tijd te zetten alvorens de boel weer terug te bouwen.

Het kost de monteur tijd en mij een hoop geld maar, voor een paar duizend weer een BMW kopen betekent hetzelfde: kost geld om hem netjes te krijgen.

Met de kilometers die ik rijd heb ik toch meer vertrouwen in een jaren 90 e38 diesel dan in een nieuwere.

Ik kan sowieso niet meer terug, halve auto is al vervangen voor nieuwe delen. Is zonde om nu te stoppen. Ik hoop deze week weer een update te geven.

Mvg,

Dennis

kraftbayer
Club Member
Club Member

@Dennis,

Dat gaat de enigste manier zijn om de motor weer in orde te krijgen.
Cilinderkop moet er af en ondercarter ook.
Zelf zou ik er de motor dan wel uithalen om overal deftig aan te kunnen en al de rest van de pakkingen mee te vervangen.
Het ondercarter er af halen als de motor nog in de auto steekt is ook niet gemakkelijk.
Want die moet dan omhoog.
En als de cilinderkop er dan nog af gehaald is zit je echt te :evil: :evil: :evil: :evil:
Kwestie uren ben je dan veel langer en moeilijker bezig dan alles er uit halen en dan de werken uit te voeren.

@Johan.
Een E38 725TDS motor er uit halen is nog gemakkelijker als een M54 uit een E39.
Als je de M54 op de oprit er uit kan halen lukt dat bij een TDS zeker.
Zeker als je de bak dan nog laat zitten.
Vandaar dat ik dat al aangaf om een andere motor in orde te zetten en die er nu inzit waarvan ik denk dat er al redelijk aan geprutst is vroeger te gebruiken voor onderdelen en wat er al nieuw opsteekt op een andere motor over te zetten.

Maar dat is iets wat Dennis zelf moet uitmaken.
Meer dan advies geven kan ik niet.

Grtn,
Walter
BMW...Kraftbayers

Plaats reactie